Werk / Ons Huis
1 / 3

Over werk

De wijk als symbool voor betrokkenheid

Het leefbaar houden van de wijk, de energietransitie… pittige uitdagingen voor woningcorporaties. Het helpt als je daarbij laat zien hoe serieus je je maatschappelijke rol neemt. Maar tegelijk wil je ook dat bewoners zich bij je thuis voelen. Onder het motto ‘Ons Huis leeft’ namen we de wijk als symbool voor zichtbaarheid, leefbaarheid en betrokkenheid door de lijnen van het stratenpatroon te integreren in de communicatiemiddelen. De kleuren groen en rood laten het verzorgende en levenslustige karakter zien, net als het beeldconcept. En we ontwikkelden een schrijfwijzer, zodat alle medewerkers dezelfde vrolijke, laagdrempelige taal inzetten en elke bewoner zich als individu begrepen voelt. Lekker helder!

Disciplines brandidentity, concepting, design, merkstrategie, positionering, visual identity

Over merk

Ons Huis

Begin vorige eeuw waren de woonomstandigheden voor velen heel slecht. Lovenswaardig dus dat Alphons Ariëns, kapelaan van de Jacobusparochie in Enschede, sociale woningbouw in zijn stad initieerde in de vorm van de bouwvereniging Ons Huis. Toen al was hun motto ‘wonen doen we samen’. En nu? Ja hoor, nog steeds staat Woningcorporatie Ons Huis midden in de wijk en hebben ze aandacht voor het groter geheel, zonder het menselijke, individuele niveau uit het oog te verliezen.

 

 

Disciplines brandidentity, concepting, design, merkstrategie, positionering, visual identity