



Over werk
'Jij kunt zo'n techneut gewoon worden hè!'
Om techniek (weer) interessant te maken, ontwikkelden we het format ‘BLIQ’. Daarbij wordt een jongere vanuit een alledaagse handeling een virtuele wereld ingezogen en wordt de techniek achter die alledaagse handeling door een professional uitgelegd. Een frisse blik met een wow-factor: ‘dat iemand zoiets cools als beroep heeft’, met de onderliggende boodschap ‘jij kunt zo’n techneut gewoon worden, hè!’
We ontwikkelden maatwerk afleveringen voor de regio’s STO Twente, STO Nijmegen, STO Noordwest Veluwe, STO Kampen, STO Zwolle, STO Apeldoorn. En sloten NXtv aan als volwaardig en veilig videoplatform voor docenten, decanen en leerlingen. De uitrol verloopt via de natuurlijke netwerken van de scholen, de leerlingen en de deelnemende bedrijven. Daarnaast zetten we gerichte targeting op social media kanalen in en maakten we een Tiktok-kamer tijdens de draaidagen, zodat de jongeren hun creativiteit kunnen uitleven en delen.
Over merk
Sterk Techniek Onderwijs
De arbeidsmarkt staat te springen om goed geschoold technisch personeel. Dat komt omdat de vraag vanuit het bedrijfsleven toeneemt en tegelijk steeds minder leerlingen kiezen voor een technisch beroep. Daarom heeft het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap opdracht gegeven om het landelijk platform Sterk Techniek Onderwijs te vormen. Dit platform biedt ondersteuning, data, inspiratie, tools en informatie om regio’s te helpen bij het versterken van het techniekonderwijs op het vmbo.